Saturday, June 25, 2011

What A Tired Day

Ni hari ketiga aku masuk keja. Hari ni hari yang paling penat dalam sejarah hidup aku kot. hahahahahaa. Masuk keja dalam pukul 5 ptg tadi. Lepas tu Abang Jaz suruh kupas bawang. Bab2 kupas bawang ni memang aku suka :) tapi gila bab laaaaaaaa satu bakul kot. -__- bukan nak mengeluh tapi haish redha ja la. Lama jugak la aku mengupas sorang2. Akhirnya siap jugak. Jari aku siap krem lagi. Gila!! Malam ni pulak final MAHARAJALAWAK. Customer tadi gila babi punya la ramai. Aku dari kicthen helper jadi waiter terus. Aku la pi ambek order aku la pi hantaq makanan aku la pi tolong chef masak. Gila weyyy banyak keja kena buat. Waiter dah la ada 1 ja campoq aku dua. Nak running kedai gila laaaaaa. Aku kat kitchen ngan chef dok berlari2. Odeling makan tak henti2 mai. Peluh tu jangan cakap la. Tadi basuh pinggan haish banyak nak mampuih. Penat penat penat wehh. Motif macam aku cakap tadi bukan nak mengeluh ka apa ka. Baru aku taw selama ni aku ingat duit tu senang ja dapat. Nah ambek hang. Nak cari duit punya la susah. Macam mana la parents aku bole sara kami lapan orang. Bersyukur sangat2 Allah swt memelihara kami dengan sebaik2nya. Terima Kasih Ya Allah. Biaq aku susah dulu senang kemudian. Semoga perjalanan hidup aku dirahmati oleh Allah swt. Amin.

No comments:

Post a Comment